Temat; Z kulturą za pan brat
1.Kulturalny wieczór – rozmowa o kulturze na podstawie opowiadania M. Mazan.
Dziecko uważnie słucha opowiadania ( nagranie nauczyciela przesłane na messenger grupowy) a następnie odpowiada na pytania:
- W co Nikola chciała się bawić z Jackiem?
- Jak w zabawie miały się zachowywać dzieci?
- Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny ?
- Co zrobił na koniec Jacek?
2. Co to znaczy być kulturalnym? – bura mózgów, rozwijanie słownika czynnego.
Zadajemy dziecku pytanie co to znaczy być kulturalnym? Jak zachowuje się osoba kulturalna? Dziecko podaje różne odpowiedzi. Następnie tworzy element kodeksu osoby kulturalnej rysując na kartce A4 obrazek lub symbol przedstawiający kulturalne zachowanie , rodzic podpisuje go np. używam zwrotów grzecznościowych. ( proszę o zdjęcie utworzymy z nich kodeks kulturalnego zachowania przedszkolaków .)
3. Magiczne słowa – zabawa dydaktyczna , nabywanie umiejętności dotyczących używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym..
nauczyciel na nagraniu przedstawia różne sytuacje, dziecko uważnie słucha a następnie mówi jakich kulturalnych ( magicznych) słów należy użyć w danej sytuacji .
4. Praca z Kart Pracy nr 4 strona 2-3 – rozwijanie umiejętności kulturalnego zachowania się, rozwój społeczny.
5. Zabawy ruchowe z użyciem piłki w ogrodzie.
- Rzucanie piłki do celu
- Slalom z piłką pomiędzy przeszkodami
- Kopanie piłki w wyznaczone miejsce
- Rzucanie i łapanie piłki z partnerem
Tel. +48 32 760 26 32