• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Zobacz wszystko

Temat; Z kulturą za pan brat

1.Kulturalny wieczór – rozmowa o kulturze na podstawie opowiadania M. Mazan.

Dziecko uważnie słucha opowiadania ( nagranie nauczyciela przesłane na messenger grupowy) a następnie odpowiada na pytania:

- W co Nikola chciała się bawić  z Jackiem?

- Jak w zabawie miały się zachowywać dzieci?

- Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny ?

- Co zrobił na koniec Jacek?

2. Co to znaczy być kulturalnym? – bura mózgów, rozwijanie słownika czynnego.

Zadajemy dziecku pytanie co to znaczy być kulturalnym? Jak zachowuje się osoba kulturalna? Dziecko podaje różne odpowiedzi. Następnie tworzy element kodeksu osoby kulturalnej rysując na kartce A4 obrazek lub symbol przedstawiający kulturalne zachowanie , rodzic podpisuje go np. używam zwrotów grzecznościowych. ( proszę o zdjęcie utworzymy z nich kodeks kulturalnego zachowania przedszkolaków .)

3. Magiczne słowa – zabawa dydaktyczna , nabywanie umiejętności dotyczących używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym..

nauczyciel na nagraniu przedstawia różne sytuacje, dziecko uważnie słucha a następnie  mówi jakich kulturalnych ( magicznych) słów należy użyć w danej sytuacji .

4. Praca  z Kart Pracy nr 4 strona 2-3 – rozwijanie umiejętności  kulturalnego zachowania się, rozwój społeczny.

 5. Zabawy ruchowe  z użyciem piłki w ogrodzie.

- Rzucanie piłki do celu

- Slalom z piłką pomiędzy przeszkodami

- Kopanie piłki w wyznaczone miejsce

- Rzucanie i łapanie piłki z partnerem

Nasze Grupy

Grupa Kwiatuszki

Kwiatuszki
2,5-3 latki

Grupa Sówki

Sówki
4-3 latki

Grupa Misie

Biedronki
5-4 latki

Grupa Motylki

Motylki
6-5 latki

Grupa Serduszka

Serduszka
6 latki

Tel. +48 32 760 26 32