1. Słuchanie wiersza J. Ratajczaka "Na plaży".

Chlapu-plasku już od brzasku
budujemy miasto z piasku.
     Piękne miasto nad miastami,
     w jakim nie mieszkamy sami.
Domy barwne aż nad podziw.
Fruwa się w nich czy tez chodzi?
     Można by tu żyć wspaniale,
     gdyby deszcz nie padał wcale.

2. Rozmowa kierowana pytaniami:
- Co budowały dzieci?
- Z czego było miasto, które budowały?
- Gdzie budowały miasto z piasku?
- Co jeszcze można robić na plaży?

3. "Co się przyda na plaży?" - zabawy matematyczne (klasyfikacja) - zabawa rodzica z dzieckiem - rodzic przygotowuje różne przedmioty przydatne na plaży oraz zbędne w tym miejscu. Dziecko segreguje przedmioty.

4. „Pływa czy tonie?”– zabawa badawcza. Oglądanie i nazywanie zabawek, np. piłka, samochód metalowy, łódka plastikowa, gumowa kaczuszka. Dziecko wkłada zabawki do basenu z wodą lub innego dużego naczynia z wodą i sprawdza, które z nich toną, a które utrzymują się na powierzchni wody.

"Bożena Godzimirska, Joanna Wasilewska, Barbara Nawolska; Przygoda z Uśmiechem. Trzylatek. Przewodnik metodyczny 2; WSiP 2015, str. 241"

sobota 15 sierpień 2020
1303845
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W tym miesiącu
251
647
7221
21788

BIP Logo

Godło Polski i napis Ministerstwo Edukacji Narodowej - przeniesienie do strony głównej serwisu