Misie 2019

Misie - zajęcia 2.04.2020

MISIE zajęcia ruchowe 2.04.2020

Zestawy ćwiczeń gimnastycznych dla dziecka i rodzica

- Skłony w przód – Dziecko wykonuje skłon tułowia .  Siedząc w siadzie skrzyżnym, kładzie dłonie na ramionach i wykonuje skręty tułowia w lewo w tył i w prawo w tył.

- Skręty tułowia w siadzie skrzyżnym – ćwiczenia tułowia. Dzieci, siedząc w siadzie skrzyżnym, kładą dłonie na ramionach i wykonują skręty tułowia w lewo w tył i w prawo w tył.

- Wymachy nóg w górę w klęku podpartym – Dzieci w klęku podpartym z ugiętymi w łokciach rękoma wykonują wymachy nóg w górę, na zmianę trzy razy prawą i trzy razy lewą nogą.

- Przyciskanie udami piłki do brzucha – ćwiczenie mięśni brzucha. Dzieci w leżeniu tyłem z ugiętymi nogami, stopami opartymi o podłogę i piłką ułożoną na brzuchu w okolicy pępka. Unoszą nogi i przyciskają udami piłkę do brzucha.

- Huśtanie w siadzie skrzyżnym –  Dziecko w siadzie skrzyżnym chwyta się za stopy od strony zewnętrznej, a następnie huśtając się, przechodzi na zmianę z leżenia tyłem do siadu skrzyżnego.

- Chód z woreczkiem na głowie – na hasło: Start dzieci pokonują wyznaczoną trasę, idąc najszybciej jak potrafią, a jednocześnie starają się nie zgubić leżącego na głowie woreczka.

- Bieg z piłeczką pingpongową na łyżce – na hasło: Start  dziecko biegnie po wyznaczonej trasie, starając się nie zgubić piłeczki pingpongowej, okrąża pachołek i wraca na swoje miejsce. (można mierzyć czas)

- Celowanie piłką do kosza – na hasło: Start  zawodnik rozpoczyna próbę. Wykonuje kolejno trzy rzuty piłką do kosza dowolnie wybraną techniką

 

 

 

- Podawanie piłki w leżeniu przewrotnym – Dziecko naprzeciwko rodzica  w leżeniu tyłem, z nogami ugiętymi w kolanach. Trzymając piłkę stopami, wykonują leżenie przewrotne i podają piłkę osobie współćwiczącej. Ta osoba zabiera piłkę stopami, dotyka nią do podłoża, a następnie, wykonując leżenie przewrotne, oddaje piłkę osobie współćwiczącej.

- Głębokie oddechy w leżeniu tyłem –Dziecko w leżeniu tyłem z ugiętymi w kolanach nogami i rękoma wyprostowanymi wzdłuż tułowia. Wykonując głęboki wdech nosem, unoszą ręce i przenoszą je za głowę. Wydychając powietrze ustami, kładą ręce ponownie wzdłuż tułowia.

 

Zabawa w kodowanie - karta pracy z wyprawki nr 16

Bawimy się wydając polecenia znalezienia przez dziecko właściwego obrazka np. niebieski trójkąt? - dziecko musi odnaleźć kombinację odp. kot

Zabawa przyniesie dodatkowe korzyści dla dziecka, jeśli i ono będzie mogło tworzyć kombinację dla rodzica i sprawdzać go.

Misie - wiosna w świecie roślin 30.03.2020

WIOSNA W ŚWIECIE ROŚLIN – 30.03.2020

 

  1. Jak rośliny rozwijają się wiosną? – obserwacje przyrodnicze. Jak wyhodować rzeżuchę? Realizacja zadania 1 z książki str. 50

          W miarę możliwości wysiewamy rzeżuchę według wskazówek, które dzieci zrealizują podczas wykonania ćwiczenia w książce.

  1. Rysujemy gałązki po śladzie. Książka zad.2, str.50
  1. Wiosenne rabatki – zabawy matematyczne. Dzieci wycinają liczmany (wiosenne kwiaty) z „Wyprawki”. Po wycięciu każde dziecko dostaje

           dwie kartki koloru brązowego (to będą grządki). WYPRAWKA KARTA 32

          Chętne dzieci samodzielnie tworzą zadania z treścią, a pozostałe układają liczmany zgodnie z poleceniami rodzica.

Misie - witamy wiosnę

 

WITAMY WIOSNĘ czwartek i piątek 26, 27.03.2020

1. Wiosna w parku i ogrodzie – zabawa edukacyjna z kartą pracy, omówienie obrazków. Dzieci oglądają ilustracje przedstawiające wiosnę

w parku i ogrodzie. Opowiadają o czynnościach, jakie wykonują ludzie w obu tych środowiskach,i potrzebnych do tego celu narzędziach lub

urządzeniach oraz o tym, jak przyroda budzi się do życia. Rozpoznają i nazywają zwierzęta oraz rośliny.  KSIĄŻKA NR 3 STR. 48-49

 2.  Kwiaty – ćwiczenie sprawności manualnej, duża karta grafomotoryczna. Dzieci rysują kwiaty po śladzie, odnajdują i łączą w pary kwiaty o takich samych kształtach i kolorach. Określają, czym się one różnią. Kolorują kwiaty kolorami zgodnymi z kolorem konturów.  „Kwiaty” – duża karta grafomotoryczna z wyprawki nr 13

3. Wiosenna łąka – praca plastyczna. Dzieci „rysują” palcem po śladach, starają się nie przerywać ruchu ręki. Następnie rysują/malują

          kredką/farbą w kolorze linii. Mogą pokolorować lub pomalować obrazek, dorysować lub wyciąć i dokleić różne owady na wiosennej łące,              np. motyle, biedronki. „Wiosenna łąka” – duża karta grafomotoryczna z wyprawki nr 14

4. Zagadki słowne

 W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce. (biedronka)

Kiedy wiosna z wonnych kwiatów płaszcz na drzewa kładzie, one znoszą kwietny pyłek do swych domków w sadzie. (pszczoły)

 Złośliwa panienka,w pasie bardzo cienka. Leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka. (osa)

 Nosi błoto, glinę. Mozolnie pracuje, bo maleńkie gniazdko pod dachem buduje. (jaskółka)

 Gdy wiosną powiesisz budkę na jabłoni, jaki ptak przyleci uwić gniazdko do niej? (szpak)

 Wiosną radzi kuma kumie, ledwo zbudzą się ze snu. – Nad jezioro, rzekę, strumień śpieszmy kumy, ile tchu! (żaby)

Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)

 Śmiało rusza w drogę, choć ma jedną nogę. Czy to wiosna, czy lato, czy jesień, wszystko, co ma, z sobą niesie. (ślimak)

 A co to za pan dobrodziej? Wciąż po mokrych łąkach chodzi, nos do każdej wtyka dziury i na wszystkich patrzy z góry. (bocian)

Gdy spadnie trochę dżdżu na ziemię, jej bardzo jest przyjemnie; wychodzi z ziemi, bo chce też, zobaczyć, jak wygląda deszcz! (dżdżownica)

 

5. Prawda czy fałsz: dziecko otrzymuje dwie karteczki z napisami: „Tak”, „Nie”. Czytamy zdania o tematyce przyrodniczej. Zadaniem dzieci jest

ocenić, czy informacja jest prawdziwa czy fałszywa. Robią to, podnosząc karteczkę z odpowiednim napisem. Przykładowe zdania:

Dobrze, że jest wiosna, będzie można pojeździć na nartach. (nie)

Kiedy nadchodzi wiosna, bociany odlatują do Afryki. (nie)

Jednym ze zwiastunów wiosny jest skowronek. (tak)

Na wiosennej łące wyrosły stokrotki. (tak)

Tulipany i narcyzy wyrastają z cebulki. (tak)

 6. Wiosenny wiatr – ćwiczenia oddechowe. Dzieci dmuchają na zawieszone na nitkach papierowe chmurki i kwiatki tak, aby wprawić je w ruch.

Regulują siłę oddechu w zależności od poleceń wydawanych przez dorosłego: lekki wietrzyk, silny wiatr, wichura.

 

 

WITAJ WIOSNO

WITAJ WIOSNO!

PIERWSZE OZNAKI WIOSNY środa 25.03.2020

  1. Jak Chomik szukał wiosny – teatrzyk na podstawie tekstu A. Galicy, zapoznanie z oznakami nadejścia wiosny. (oczywiście tekst można przeczytać bez prezentacji sylwet, po nim rozmowa i sprawdzamy ile szczegółów zapamiętały dzieci)

 

  1. Wiosenne masażyki – zabawa relaksująca. Siedząc w parach jeden za drugim, rysujemy na plecach przedmioty, zjawiska związane z wiosną, np. słońce, lekki deszczyk, wiosenną burzę, motyle.
  2. Barwy motyla – ćwiczenie grafomotoryczne. Dzieci kończą kolorowanie motyla. Zwracają uwagę na płynność ruchów i dokładność kolorowania w obrębie konturu. Następnie kolorują koła tylko takimi kolorami, których nie ma na skrzydłach motyla. Dokonują też samooceny. KSIĄŻKA STR.46 (jeśli ktoś nie ma książki rysuje motyla, bądź uzupełnia kolorowankę przygotowaną przez rodzica)
  3. Wiosenne kwiaty – zabawy matematyczno-graficzne. Dzieci nazywają kwiaty przedstawione na ilustracjach i liczą kwiaty w bukietach. Otaczają pętlą te, których jest najwięcej, odszukują bukiety z taką samą liczbą kwiatów i zaznaczają „X”. Dorysowują płatki, aby na każdym kolejnym kwiatku był o jeden płatek więcej lub o jeden mniej. KSIĄŻKA STR.47 (zadanie można poprzedzić zabawą w przeliczanie fasolek w zakresie 10)

ODBIÓR KART PRACY

Drodzy Rodzice ( dotyczy rodziców dzieci 5-letnich )

 

W środę 25.03.20 r. w godzinach 13-14 będzie możliwość odebrania kart pracy z przedszkola. Decyzja czy podręczniki zostaną odebrane należy tylko i wyłącznie po stronie rodziców. Brak odbioru książek nie będzie miał żadnego negatywnego skutku. Książki, które nie zostaną odebrane będą w dalszym ciągu przechowywane. Rodzice nadal będą mogli pracować z dziećmi w innej formie.

 

 

Procedura wydawania kart pracy

dla dzieci 5-6 letnich

w dniu 25 marca 2020 roku

 

  1. Nauczyciele po umyciu rąk i założeniu rękawiczek pakują karty pracy w foliowe worki.
  2. Woreczki z książkami zostaną ułożone na stoliku umieszczonym przed wejściem do przedszkola.
  3. Rodzice odbierają indywidualnie książki ze stolika w godzinach 13.00 do 14.00  i otrzymują informację o wpisach dotyczących zabaw z dzieckiem na stronie internetowej placówki.
  4. Nauczyciele nadzorują odbiór książek przez rodziców zachowując bezpieczną odległość.
  5. Po zakończeniu wydawania kart pracy stolik zostanie umyty, zdezynfekowany i wniesiony do przedszkola.

Propozycje książek dla dzieci

ZŁOTA LISTA KSIĄŻEK

Czytanie książek to niezawodny sposób na naukę poprawnej polszczyzny, bogaty zasób słów i rozwijanie wyobraźni.  W ten sposób nasze pociechy  poszerzą horyzonty, zdobędą wiedzę na wiele tematów i rozwiną wyobraźnię. Aby tak się stało, należy wybierać książki, które są dostosowane do wieku dziecka i jego zainteresowań. 

Poniżej udostępniamy Państwu ZŁOTĄ LISTĘ książek polecanych przez Fundację „ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom”:

Kategorie wiekowe należy rozumieć jako sugerowaną dolną granicę wieku dziecka przy czytaniu mu na głos.

 

Wiek 0- 4 lata:

Marta Bogdanowicz (opracowanie) - Rymowanki - przytulanki

Paulette Bourgeois, Brenda Clark - seria o Franklinie

Jan Brzechwa - Wiersze i bajki

Gilbert Delahaye - seria o Martynce

Barbara Gawryluk - Dżok, legenda o psiej wierności

Danuta Gellnerowa – Cukrowe miasteczko

Anita Głowińska – Kicia Kocia (seria)

Dimiter Inkiow - Ja i moja siostra Klara (seria)

Czesław Janczarski - Miś Uszatek

Janosch - Ach, jak cudowna jest Panama (seria)

Astrid Lindgren - Lotta z ulicy Awanturników

Hanna Łochocka – O wróbelku Elemelku

Sam McBratney - Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham

Nele Most, Annet Rudolph - Wszystko moje; Co wolno, a czego nie wolno

Sven Nordqvist – Kiedy mały Findus się zgubił (seria)

Beata Ostrowicka - Lulaki, Pan Czekoladka i przedszkole; Ale ja tak chcę!

Joanna Papuzińska - Śpiące wierszyki

Eliza Piotrowska – Bajka o drzewie

Renata Piątkowska - Opowiadania z piaskownicy

Annie M.G. Schmidt – Julek i Julka (seria)

Małgorzata Strzałkowska – Zielony, żółty, rudy, brązowy

Julian Tuwim - Wiersze dla dzieci Wojciech Widłak - Pan Kuleczka (seria)

 

Wiek 4-6 lat:

Florence Atwater, Richard Atwater - Pan Popper i jego pingwiny

Hans Christian Andersen - Baśnie

Wiera Badalska – Ballada o kapryśnej królewnie

Grażyna Bąkiewicz - Kosmiczni odkrywcy - Franio i jego babcia

Jan Brzechwa – Pan Drops i jego trupa 

Wanda Chotomska – Wiersze; Pięciopsiaczki

Carlo Collodi - Pinokio

Vaclav Ćtvrtek - Bajki z mchu i paproci; O gajowym Chrobotku

Podróże furmana Szejtroczka

Iwona Czarkowska – Biuro zagubionych zabawek

Dorota Gellner – Przedszkolakom

Eva Janikovszky – Gdybym był dorosły

Grzegorz Janusz – Misiostwo świata 

Hanna Januszewska – O Pleciudze

Roksana Jędrzejewska-Wróbel – Sznurkowe historie, Maleńkie Królestwo królewny Aurelki

Lucyna Krzemieniecka - O Jasiu Kapeluszniku 

Åsa Lind – Piaskowy Wilk

Astrid Lindgren - seria o Pippi Pończoszance; Emil ze Smalandii 

PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI

PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI

Pudełko na skarby

Pudełko po margarynie z wieczkiem można pięknie oblepić kolorowych papierem do pakowania prezentów, dołożyć elementy zrobione ze wstążeczki, posypać brokatem, a błyskawicznie powstanie pudełko na skarby naszego dziecka.

 

Ekologiczny robot

Opakowania po jogurcie mogą posłużyć jako elementy ekologicznego robota, tułów można zrobić z butelki po wodzie, jako ręce i nogi posłużą właśnie wyżej wspomniane pudełka. Oczy można zrobić z niepotrzebnych guzików, włosy z kolorowej bibuły.

 

Z dziećmi można także bawić się w różne gry sportowe. Nie potrzeba do tego żadnych profesjonalnych akcesoriów. Wystarczy kilka pomysłów. Oto kilka propozycji:

Rzut do celu

W niedalekiej od nas odległości stawiamy pojemnik - może to być zwykłe pudełko po butach - rzucamy na zmianę do celu zgniecionymi kartkami papieru lub starej gazety. "Kulki" można najpierw pokolorować różnymi kolorami farby, by potem łatwiej policzyć punkty.

 

Zgadnij, co to

To bardzo prosta zabawa, do której potrzebne nam będą przedmioty codziennego użytku i szalik, by zawiązać oczy. Zawiązujemy dziecku oczy i podajemy po kolei przedmioty, by odgadło ich nazwę. Możemy zacząć od najprostszych  a potem sięgać po coraz trudniejsze.

 

Gra w klasy

Na dużym arkuszu szarego papieru rysujemy "klasę", pokazujemy, w jaki sposób będziemy po niej przeskakiwać. Potem rzucamy zwykłą kostką do gry, by policzyć swoje kroki. Zabawę można uatrakcyjnić tym, że na każdym polu jest do wykonania jakieś zadanie.

 

Taniec i muzyka łagodzą obyczaje

Włącznie wspólnie ulubione piosenki, bawcie się w festiwal muzyczny, niech dziecko przebierze się stosownie do piosenki, wymyśla własne choreografie a potem wy rodzice jako jury możecie oceniać dziecko, wymyślać mu nowe kategorie i proponować różne podkłady muzyczne. Śpiew i pomoc instrumentów są jak najbardziej wskazane. Takie zabawy zaktywizują dziecko i pomagają rozwijać słuch i głos. Może to w twoim dziecku drzemią talenty muzyczno-wokalne? Warto to sprawdzić!

 

Części ciała

Ustawiamy się z dzieckiem naprzeciwko siebie. Wymieniamy (można także śpiewać na określona melodię) poszczególne części ciała: „Głowa, ramiona, kolana, pięty , kolana, pięty, kolana, pięty. Głowa ramiona, kolana, brzuch. Oczy uszy, usta ,nos”. Dziecko podczas wymawiania części ciała prawidłowo je pokazuje. W miarę ilości powtórzeń tempo piosenki przyspiesza.

 

Powiedz co schowaliśmy

Pokaż dziecku zgromadzone przedmioty niech dziecko je nazwie. Poproś dziecko aby na chwilę opuściło pokój a ty schowaj jeden przedmiot. Zgadujący powraca i przygląda się rozłożonym przedmiotom. Na pytanie : „Powiedz co schowałem?” szukający odpowiada podając nazwę przedmiotu. Po czym szuka ukrytego w pobliżu przedmiotu.

 

Dmuchamy listki

Dziecko otrzymuje listek, podrzuca go i dmucha na niego tak, żeby jak najdłużej utrzymało się w powietrzu. Zamiast listka można dać dziecku piórka. Najważniejsze jest to, aby dziecko nabierało powietrze nosem, a wypuszczało ustami.

 

Czas spędzony w domu z dzieckiem można wypełnić wieloma  zabawami i zajęciami.  Nie trzeba do nich wielu pomysłów, wystarczy nieco twórczej inwencji, a zadania dla dziecka okażą się bardzo atrakcyjne i ciekawe.

 

Materiały pozyskane ze stron:

www.dziecko.fit.pl www.kochanemaluchy.pl www.mamazone.pl

Dzień Dinozaura - Misie

DZIEŃ DINOZAURA

Końcówka lutego wcale nie musi być nudna… jak się okazuje właśnie na koniec miesiąca przypada dość nietypowe święto. Mowa oczywiście o Dniu Dinozaura, który wypada 26 lutego. Jest to wspaniała okazja by przypomnieć sobie o prehistorycznych stworach, które niegdyś zamieszkiwały naszą planetę.

Nasze zabawy - Misie

 

 

Zima jest porą roku, która dostarcza dzieciom wielu atrakcji, jak również okazji do zdobywania wiedzy o przyrodzie poprzez obserwację na spacerach.
Tak też było u nas. Korzystając z zimowego słońca udaliśmy się do przedszkolnego ogrodu w poszukiwaniu „skarbów przyrody”.

Zebrany materiał oglądaliśmy przez lupy (kawałki drewna, kamyki, piórka, suchą trawę). Zabawa badawcza dostarczyła dzieciom wiedzy, doświadczenia oraz niezliczoną ilość nowych przeżyć związanych z odkrywaniem przyrody.

Misie uwielbiają także śpiewać, malować, słuchać muzyki i.... grać na instrumentach.



 
środa 27 styczeń 2021
1510834
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W tym miesiącu
811
1540
4702
27004

BIP Logo

Godło Polski i napis Ministerstwo Edukacji Narodowej - przeniesienie do strony głównej serwisu