Zabawy i zadania (14.12. – 18.12.)

- Rozmowa na temat zbliżających się świąt.

Co robimy w domach, gdy zbliżają się święta?
Co przed świętami dekorujemy w domach?

- Wesoła choinka – słuchanie wiersza T. Kubiaka.

Na gałązce choinkowej
wiszą dwa jabłuszka.
Przy jabłuszku pierwszym  - pajac,
przy drugim – kaczuszka.

Pajac biały jest jak piekarz,
mąkę ma na brodzie. A kaczuszka – złota, jakby
kąpała się w miodzie.

„Popatrz mamo – woła Krysia –
jak ten pajac skacze!”
„A czy słyszysz – mówi mama –
jak kaczuszka kwacze?”

Pajac skacze,
kaczka kwacze – posłuchajcie sami.
A zajączek tuż-tuż obok
rusza wąsikami.

- Rozmowa nt. wiersza.

Co wisi na gałązce choinkowej? Co wisi przy pierwszym jabłuszku? Co wisi przy drugim jabłuszku? Jak wygląda pajac? Jak wygląda kaczuszka? Co jeszcze wisi na gałązce choinkowej?

- Słuchanie piosenek, dowolny taniec przy piosenkach.

Grająca choinka - https://www.youtube.com/watch?v=p7yb5jSr04M

Choineczka - https://www.youtube.com/watch?v=1Te5q8JTr_Y

Świąteczne pierniczki - https://www.youtube.com/watch?v=TT4xZYyZo2E

Siedem reniferów - https://www.youtube.com/watch?v=-kqqkavf9xM

Przybieżeli do Betlejem – kolęda - https://www.youtube.com/watch?v=-p-f5LIBcVg

 

- Wodzenie po śladzie rysunku choinki.
(rysunki choinki, kredki) Wodzenie palcami po liniach, mówiąc:

Choinka, choinka
pięknie przystrojona,
choinka, choinka
przyszła dzisiaj do nas.

- Kolorowanie rysunków choinek.

- Kolorowanie kół (bombek) na obrazku choinki.

- Oglądanie gałązek świerka i sosny: dotykanie ich, wąchanie, porównywanie wyglądu igieł.

- Wskazywanie różnic pomiędzy choinkami przedstawionymi na zdjęciach.

- Ćwiczenia oddechowe Zdmuchujemy igły – dmuchanie na sosnowe igły umieszczone na stoliku.

- Gwiazdki - ćwiczenia plastyczne.
Układanie gwiazdek z długich i krótkich pasków papieru (nakładanie pasków na krzyż, a potem po skosie) wg wzoru a potem wg własnych pomysłów.

- Zabawy z wykorzystaniem rymowanki Na choince.
Rytmiczne powtarzanie poszczególnych słów: cicho i głośno, szybko i wolno.

Na choince gwiazdka świeci
i swym blaskiem cieszy dzieci.

- Opowiadanie o choince znajdującej się na zdjęciu.
(Pokazanie dzieciom zdjęcia choinki)
Czy choinki w naszych domach wyglądają podobnie? Rysowanie lub naklejanie pod obrazkiem choinki obrazków prezentów.

- Łańcuszek – sklejanie pasków papieru.
Paski kolorowego papieru (o długości ok. 10 cm i szerokości 1 cm), klej. Dzieci sklejają pasek papieru tak, aby powstało koło. Przez jego środek przeciągają kolejny pasek i sklejają go tak, jak poprzedni, i tak dalej, aż powstanie długi łańcuch.

- Jeden, dwa, trzy – ćwiczenia w liczeniu.
Rozdajemy dzieciom liczmany (np. małe klocki) i umawiamy się z nimi, że każde z nich ułoży przed sobą tyle liczmanów, ile oczek będzie na kostce. Następnie dołoży ich tyle, aby razem było ich trzy. Rzucamy kostką. Gdy wypadną dwa oczka, dzieci układają przed sobą dwa liczmany, a następnie dokładają jeden liczman. Potem kostką rzucają dzieci. Zabawę powtarzamy kilka razy.

- Choineczka – słuchanie wiersza I.R. Salach.

Choineczka mała
w lesie sobie stała.
Wiatr ją lulał do snu,
więc się kołysała.

Przywieźli ją ludzie
po zmarzniętej grudzie.

Teraz cieszy dzieci.
Widzicie, jak świeci?

- Rozmowa na temat wiersza.
* Jak wyglądała choinka?
* Gdzie rosła?
* Kto ją lulał do snu?
* Jak się wtedy zachowywała?
* Kto ją przywiózł z lasu?
* Kogo cieszy swym wyglądem?

- Zabawa ruchowo-naśladowcza Choinka na wietrze.
Dzieci naśladują poruszanie się choinki, gdy wieje słaby wiatr, a potem - silny wiatr. Stoją w małym rozkroku, ręce mają rozłożone lekko na boki.

- Zabawa rytmiczna Świąteczne życzenia.
Wypowiadanie w określonym rytmie słów mających formę życzeń świątecznych. Powtarzanie ich przez dzieci.

- Zabawa W ten świąteczny czas.

W ten świąteczny czas (klaskanie w ręce)
witam wszystkich was. (kłanianie się)
Jedną ręką pomachajmy, (machanie jedną ręką)
jednym okiem pomrugajmy (puszczanie oczka)
i sąsiada przywitajmy (podanie ręki sąsiadowi stojącemu obok)
w ten świąteczny czas.

- Zabawa muzyczno-ruchowa Świąteczny spacer.
(Nagrania wolnej melodii i szybkiej melodii)
Przy dźwiękach wolnej melodii dzieci spacerują z rodzicami. Zmiana tempa muzyki na szybkie jest sygnałem do połączenia się w koło z inną parą i wspólnego tańca. Dźwięki wolnej melodii są sygnałem do ponownego spaceru. Szybka melodia zachęca do wyboru innych partnerów do tańca.

- Zabawa ruchowa Dziwne kroki.
Dzieci maszerują za rodzicem, który porusza się w dowolnie wybrany przez siebie sposób, naśladują jego sposób poruszania się. Potem dzieci pokazują kroki.

- Ćwiczenia plastyczne Ubieramy choinkę.
Ozdabianie wspólnie z rodzicami kartonowych bombek elementami wyciętymi z folii samoprzylepnej. Przypinanie bombek na sylwecie choinki.

- Wspólne słuchanie kolęd. Liczenie bombek na gałązkach, za każdym razem pokazywanie ich liczby na palcach.

środa 27 styczeń 2021
1510747
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W tym miesiącu
724
1540
4615
26917

BIP Logo

Godło Polski i napis Ministerstwo Edukacji Narodowej - przeniesienie do strony głównej serwisu